Колумбія - Колумбія - Космічні кораблі "Спейс шаттл" - Каталог статей - newspace
Субота
10.12.2016
12:42
Головна
Каталог статей
Таємниці Всесвіту Вітаю Вас Гость | RSS Реєстрація
Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Колумбія
Челленджер
Діскавері

Наше опитування
На скільки балів ви оцінюєте сайт?
Всього відповідей: 121

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Космічні кораблі "Спейс шаттл" » Колумбія

Колумбія

Остання місія «Колумбії»

-2:30 EST, 1 лютого 2003 - Починає роботу посадкова зміна центру управління польотами під керівництвом керівника польотами Лероя Кейна. Центр виконував стандартні операції для підготовки човника до входу в атмосферу. Специфічні проблеми, пов'язані з даною посадкою, не розглядалися. Зокрема, в ЦУПі не надали значення шматку піни, що відвалилася від кисневого бака під час старту. Вхід в атмосферу повинен був пройти в штатному режимі. Синоптики досліджували погодні умови в районі Космічного центру імені Кеннеді, де повинна була приземлитися «Колумбія».

-8:00 - Керівник посадкової зміни ЦУПа Лерой Кейн проводить опитування операторів зміни. Всі дають добро на схід з орбіти. Прогноз погоди в точці посадки в межах норми, і всі системи працювали нормально.

-8:10 - Оператор зв'язку (The Capsule Communicator, CapCom) астронавт Чарльз Хобо передає екіпажу корабля, дозвіл на схід з орбіти.

-8:15:30 (EI-1719) - Командир корабля Хасбенд і пілот МакКул приступили до відведення корабля з орбіти, зробивши запуск двох двигунів орбітальної маневрової системи Колумбії. У момент запуску двигунів корабель знаходився в положенні «вниз головою і хвостом уперед» над Індійським океаном на висоті близько 280 км. Маневр по сходження з орбіти був зроблений на 255-му витку, і за 2 хвилини 38 секунд корабель загальмувався з першої космічної швидкості (7,8 км / с) до початку входу в щільні шари атмосфери. Під час роботи двигунів екіпаж відчував прискорення приблизно в 1 / 10 g. Не зазнавши проблем при виконанні маневру, Хасбенд переклав «Колумбію» в положення «на правому боці, носом вперед».

-8:44:09 (EI +000) - Умовна точка входу в щільні шари атмосфери (Entry Interface, EI). Умовно вважається, що вхід відбувається після досягнення висоти 120 км (400000 футів). Вхід в атмосферу стався над Тихим океаном. Коли «Колумбія» входить в щільні шари атмосфери, тертя об повітря починає нагрівати передній край крила. Температура зростає поступово, у типовому випадку зростаючи до 1400 ° C за наступні 6 хвилин.

-8:48:39 (EI +270) - Датчик температури на передній кромці лівого крила показує значення, що перевищують ті, що були зафіксовані під час попередніх входів «Колумбії» в атмосферу. Ця інформація не була передана на Землю або показана екіпажу, вона була лише зафіксована бортовим самописцем Modular Auxiliary Data System.

-8:49:32 (EI +323) - «Колумбія» здійснює запланований розворот направо. Швидкість: 24,5 Маха. Колумбія починає виконувати маневри для точного управління підйомної силою, що потрібно для обмеження швидкості спуску і регулювання нагріву корпусу.

-8:50:53 (EI +404) - «Колумбія» входить в десятихвилинний період, під час якого корпус корабля піддається найбільш важким тепловим навантаженням. Швидкість: 24,1 Маха; висота: 74 км.

-8:52:00 (EI +471) - «Колумбія» приблизно в 500 км на захід від берегової лінії Каліфорнії. Температура на передній кромці крила в цей момент звичайно досягає 1450 ° C.

-8:53:26 (EI +557) - «Колумбія» пролітає над береговою лінією Каліфорнії захід Сакраменто. Швидкість: 23 Маха; висота: 70,6 км. У цей момент передня кромка крила човника зазвичай нагрівається до температури, що перевищує 1540 ° C.

-8:53:46 (EI +597) - Виявлено сліди уламків. Швидкість: 22.8 Маха; висота: 70,2 км. Плазма, що оточує корабель, раптово збільшує яскравість свого світіння, в яскравому газовому шлейфі корабля відбувається сильний електричний розряд. У наступні 23 секунди подібне явище відбудеться ще чотири рази, що відзначать спостерігачі.

-8:54:24 (EI +613) - Оператор по механічним системам і життєзабезпечення Орбітера Джеф Клінг (The Maintenance, Mechanical, and Crew Systems (MMACS) officer) повідомив керівника польоту, що чотири датчики гідравлічної системи в лівому крилі стали показувати значення нижче межі чутливості (зашкалили за мінімум). За даними Центру управління, до цього моменту все проходило зовсім нормально. Посадочна зміна ЦУПа (The Entry Team) продовжує обговорювати, що саме сталося з чотирма датчиками.

-8:54:25 (EI +614) - Пройшовши повітряний простір Каліфорнії, «Колумбія» летить над Невадою. Швидкість: 22.5 Маха; висота: 69,3 км. У цей момент спостерігачі відзначають яскравий спалах. У наступні 4 хвилини це явище буде відзначено ще 18 разів.

-8:55:00 (EI +651) - Через приблизно 11 хвилин після входу корабля в щільні шари атмосфери кромка крила зазвичай нагрівається до 1650 ° C.

-8:55:32 (EI +683) - «Колумбія» перетинає кордон штатів Невада і Юта. Швидкість: 21,8 Мах; висота: 68 км.

-8:55:52 (EI +703) - «Колумбія» перетинає кордон штатів Юту і Арізона.

-8:56:30 (EI +741) - Перебуваючи над Арізоною, «Колумбія» починає лівий поворот.

-8:56:45 (EI +756) - «Колумбія» перетинає кордон Аризони і Нью-Мексико. Швидкість: 20,9 Маха; висота: 66,8 км.

-8:57:24 (EI +795) - «Колумбія» пройшла трохи північніше міста Альбукерке.

-8:58:00 (EI +831) - До цього моменту часу температура передньої кромки крила зазвичай становить 1580 ° C.

-8:58:20 (EI +851) - «Колумбія» перетинає кордон штатів Нью-Мексико і Техас. Швидкість: 19,5 Маха; висота: 64 км. Приблизно в цей час від корабля відвалилася одна з теплозахисних плиток. Згодом, коли йшов пошук уламків, ця плитка стала найзахіднішої зі знайдених частин корабля. Пошуковці виявили її в полі в Літлфілд, штат Техас, на північний захід від Лаббок.

-8:59:15 (EI +906) - MMACS повідомив керівника польоту, що телеметрія не показує значень тиску в обидвох шинах лівої стійки шасі. Оператор зв'язку (CAPCOM) повідомив екіпажу, що в Центрі управління знають про такий факт і активно розбираються з показаннями датчиків, додавши, що останнє повідомлення з борту для групи управління польотом було нерозбірливим.

-8:59:32 (EI +923) - Записаний обривок відповіді командира корабля: «Roger, uh, bu - [обірвалося на півслові] ...». Це був останній зв'язок з бортом. У ту саму мить Центр управління польотом отримав останні дані телеметрії. Офіцер зв'язку (INCO) Лаура Хоппе повідомляє керівника польотом, що дана перерва у зв'язку очікувана і пов'язана з тим, що хвіст шаттла затулив супутник зв'язку.

-9:00:18 (EI +969) - Любительська відеозйомка, зроблена наземними спостерігачами, показує, що в цей момент корабель розвалюється на частини. Хоча зникнення сигналу стало причиною деякої заклопотаності в Центрі управління польотом, там не було помічено жодних ознак серйозних проблем.

-9:05 - Жителі північної частини центрального Техасу повідомили про сильний звук вибуху і слабкої ударної хвилі. Крім того, вони повідомили про димні сліди і уламки, що летіли в ясному небі над районами на південному сході від Далласа. Уламки «Колумбії», виявлені радаром National Weather Service над Техасом і Луїзіаною.

-9:12:39 (EI +1710) - Інформація про те, що один з телеканалів у Х'юстоні демонструє наживо кадри руйнування корабля доходить до ЦУПа. До зали управління вона надходить телефоном, і водночас стає відомою Лерою Кейну. Він оголошує тривогу (загроза втрати корабля) і скеровує рятувальні команди в район падіння уламків. Для співробітників посадкової зміни починається аварійна процедура - Кейн передав наземному оператору команду «замкнути двері», що є кодової фразою, яка вказує на настання позаштатної ситуації. У цей час нікому не дозволяється виходити чи входити до приміщення пультової, і оператори зобов'язані зберегти всю наявну інформацію для подальшого розслідування .

-9:16 - Розрахунковий час посадки.

Категорія: Колумбія | Додав: salceson (13.09.2011)
Переглядів: 251 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Хмаринка тегів

Block title


Copyright MyCorp © 2016Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz